torsdag 23 april 2009

På botten...

EN MÅNAD HAR GÅTT sedan jag blev arbetslös. Ingen fara än så länge, förutom pengamässigt. Ganska pank med andra ord. Jo, lite illa är det. Tuben fick jobb på Skansen igår, Miss Fatty har kanske jobb snart och Joey också. Hmm... Var väldigt nere igår. Känns som om alla får intervjuer och jobb utom jag. Vad gör jag för fel?? Visst, jag kanske inte anstränger mig så supermycket, men jag söker jobb och går på rekryteringsdagar och grejer. Visst, det har bara varit en sån dag, men ändå. Tuben har varit arbetslös kortare än vad jag har, och han har redan jobb, plus en till intervju. Det är väl hans naturliga charm de faller för. Jag blev ju iofs erbjuden loggjobb, men jag mådde så psykiskt och fysiskt dåligt över det jobbet, så jag tackade nej. Dumt kanske, nu när jag hörde vad lönen hamnade på, men...man ska väl må bra på sitt jobb också?

Det sket sig med herr Värmlännings jobbgrej också. Hans chef är dum i huvudet. Känner mig så totalt värdelös ibland! Det enda jag kan är att logga. Vad är det? Ingen vet. Svårt att förklara. Kanske skulle gått annan linje i gymnasiet. Vad vet jag? Ingenting. Känner mig inte superpepp på att plugga heller, även om jag hittat bra utbildningar inom event management. Tur att jag har mina underbara vänner och min älskade Tuben. Utan de hade jag inte överlevt. Sure, det var väl att ta i, men ni vet vad jag menar. Inte ens min familj stöttar mig. De tror inget bra om mig. Känns det som iaf. Så fort jag säger att jag tänkt söka jobb på café, Ica eller nåt annat sånt så säger de nedvärderande; pff, sånt kan väl inte du. Hur ska du kunna klara av nåt sånt? Då sjunker man ner på botten igen.

Well, över till nåt roligare. Jenny var här i helgen som var, innan dess var jag och Tuben upp till lilla L.A på påskbesök. När Jenny var här, hade vi BBQ-party hos Tuben. Det var riktigt roligt! Bilder och världens roligaste film finns på facebook. Just det, en annan film, som Tuben gjort till mig, finns också på facebook. Härligt att känna sig så älskad. Av både vänner och pojkvän.

http://www.facebook.com/home.php#/video/video.php?v=1163170919751

http://www.facebook.com/home.php#/video/video.php?v=66327644108

Tack alla ni som finns!

Puss och hej/ Layzy Lady <3

2 kommentarer:

Anna sa...

Hej Alex! café är toppen och du skulle klara det galant! Gör så här: ta din CV, med bild, gå runt till olika cafeér, presentera dig och lämna cv:n till chefen. Så gjorde jag och det funkade. Värt ett försökt. Jag gillade massa att jobba på café. Tycker också du ska söka dig till reception och växeljobb, det är också roligt. Kolla alla manpower o dylikt. Man får ofta börja som ambullerande, dvs man lärs upp på olika företag och så får man jobba där det behövs. Det är lite slitigt till en början men ofta leder det till fast uppdrag på något företag. Du får gärna höra av dig om du behöver tips. Jag har sökt mååååånga jobb och haft många olika jobb. Och du, en månad är inte lång tid, inte i dessa tider.

/Anna H (Fias Anna)

A memory can be forgotten A feeling lasts forever sa...

TACK Anna! din kommentar värmde! grejen med café och sånt är ju min kassaskräck. men visst, det löser sig säkert med tiden. vill ju bli receptionist eller liknande, så det har jag tänkt på mkt och sökt en del jobb,men inte fått svar. absolut, jag hör av mig när jag behöver hjälp!
puss och kram/ Layzy