fredag 31 juli 2009

Blockmongo, sunkbåt Deluxe, megaköttdos och annat skoj

RIGA VAR UNDERBART. Kvällen innan började med packning, som slutade i 3 väskor totalt. En för enbart mina skor. Illa. Hur kunde jag bli så jävla tjejig? Yuck. I don't like. Men men, taxin kom, fick komplimanger av taxichaffisen och spanade efter grabbarna vid terminalen. Fick på en full Lill-Roger till slut, in i sunkhyttarnas sunkhytt, upp till baren, för en första runda alkohol. Där fick vi lära känna Anders, a.k.a Lasse Kongo, en otroligt rolig människa (som senare blev en fruktansvärd människa som for med osanning, haha). Efter rundan blev det käk, en otroligt ovärd buffé där drickat inte ens ingick och Lill-Roger försökte sno mina kakor.
Sen blev det ombyte, förfest i hytten, taxfree, dans och champagne och sång för födelsedagsbarnet L-R. Men vad hände sen? Jo, Seb och L-R försvann. Seb hamnade i fyllecell och blev spöad av vakterna, L-R fick hyttarrest. Illa illa. Men vi andra festade på och hade grymt kul. Träffade två göteborgare gjorde vi också.
Lördagen vaknade jag i Tubens hytt, som stank sprit och rök och manlig svett. Vi klev upp, jag gick till min och Miss Fattys hytt, duschade och gjorde oss klara. Mötte upp grabbarna för en färd ut i Riga. Det hela gick sådär, L-R jagade duvor och höll på att flera ggr bli överkörd av galna letter som körde som jag vet inte vad. Det blev pizza på "for lovers, losers and champions" som var bar/pizzeria/coffeeshop/snowboardinspirerat nånting.... Iaf, vi sitter där, käkar pizza och garvar åt allt och ingenting och så säger jag ; "jag måste spy"går bestämt till toan, hinner knappt öppna locket förrän jag kräks ut halva mig i två spykaskader. Sen mådde jag bra igen. Vi väntar på de andra tills de ätit klart, tar en andra runda på alcoshopen och går tillbaks till båten. Vi badar i poolen och dricker longdrinks och öl. Piffar och fortsätter kvällen uppe i Panoramabar, precis som fredagen.
Söndagen var vi sega och fortf fulla. Jag och Miss Fatty åkte hem och vände, åkte till Tuben, drack mer, kollade på 9 filmer och käkade hamburgare och chips. Käkade pizza på måndagen och åkte hem sjuuukt sega på måndagskvällen.
Mer då? Är med i nån slags jobbklubb som jag åker till varje tisdag och lär mig söka jobb och så. Just ja, i måndags så fyllde Kongo år, så han kom hit och grillade lamm,oxfilé och fläskfilé och gjorde smarrig efterrätt :) Drack gjordes det också. Hade sjukt kul den kvällen med. :) Thx för underbar mat!
I fredags blev det Snaps med Annika och lite Tuben, sen kom Jocke och gänget. Det hela slutade med världens kortaste efterfest i Farsta, som jag knappt vet varför det hände eller nånting alls.
Min lillasyster är i stan hos sin nya kille, vi träffades i tisdags för bio (The Hangover, sjukt kul) och Allsångsöl med Tuben och hans jobbarkompisar. Ikväll blir det fest hos Johan och Eleni och imorn gammalt hederligt ballehäng med Årstagänget!
Peace out lovers! / Layzy Lady - lyssna inte på vad jag säger, förstå vad jag hör.

3 kommentarer:

Lasse-kongo sa...

Du glömde juh Snake eggsen som inte smaka ngt... =)

A memory can be forgotten A feeling lasts forever sa...

visst ja! sorry, dina snake eggs var underbara! :) måste ätas igen!

L-R aka Roger Rabbit sa...

Ja fö fan snake eggsen var SJUUUUKT goda det måste du göra igen :D