måndag 29 september 2008

Lilla L.A

Ok, den här helgen bjöd på många skratt och galet massa moments! Ok, ska ta det from the beginning.

Fredag: Jag gick upp tidigt för att packa till vår jobb/nöjestripp till lilla L.A a.k.a Ludvika. Min och Carros alltså. Åkte till jobbet, käkade frulle, kollade på snuttar av nya program, trodde att vi skulle åka runt 10, men nedå, då hade de bokat bilen (som inte ens var våran rosa drömbil/svarta stajlade caddilac med kjolpaket, utan en sketen jävla Opel) klockan 18! Well, ok, vi kunde väl gå med på det då. Men som tur var fick vi bilen kl 12.

Väl iväg åkte vi fel 3 ggr, hamnade ute i Täby (oops, shit happens), men till slut så kom vi på rätt spår. Vi sjöng, snackade, stannade på Donken, åkte iväg igen och kom äntligen hem till mamma. Det var bara in på en snabbrundtur, pissa, och så åkte vi iväg till Blge för att shoppa lite. Åkte hem till min moster, visade min tattoo (mami, du är blind ju), åkte hem, kollade på Sex and the city-filmen och käkade Ben & Jerry's glass och gick och la oss.

Lördag: Gick upp tidigt, vaknade till ett mess som Carro fått från sin svåger. "Vem är det som sitter på min jättepung, vem är det som sitter på min jättepung, jo det är Einar Ljung, det är Einar Ljung....." Asså, det är en låt. Väldigt trallvänlig faktiskt. Och jäävlar vad man får den på hjärnan. Skitsamma. Vi käkade frulle, åkte ner på stan för att handla på bolaget inför kvällens fest. Åkte hem, lämnade alkoholen, gick ut på en promenad, hem och åt, iväg på ett litet minikalas för trollungen Elice som fyller 8 på onsdag. Hem, göra sig iordning, träffa morfar lite snabbt och sen iväg på inflyttningsfest hos storasyster.

Hos syrran blev det bål och öl, Singstar och Guitar Hero, confessions i badrummet, åkte in till stan, dansade arslet av mig, drack en svindyr Rosa Pantern, snackade med gamla bekanta och bekantas bekanta. Åkte hem, satt på trottoaren en stund och snackade skit innan hundarna blev väckta, tog hand om fyllekajorna Karlstad och lillasyster, gick och la mig,

Söndag: Upp ganska tidigt, käkade frulle, gick på promenad, hem och åt, packade och åkte iväg och hämtade Jenny och systrarna Larsson (hämtade och skjutsade syrran först) och åkte hem till Sthlm. Vi lämnade bilen på jobbet, hängde där, käkade gamla bullar och nån slags kladdkakevariant med russin i , chips, och drack Ramlösa, snackade med biffen Krill a.k.a Hulken, tog våra väskor och åkte hem.

Hemma senare än tänkt, gick jag in i lägenheten och möttes av ett ynkligt hello av Miss Fatty som hade gått och blivit sjuk. Satt och snackade lite, sen kom Annika hem och då blev det ännu mer snack. Gick och la mig vid ett, och är därför väldigt trött idag. Så nu ska denna blondin gå och äta paj som min älskade vän och kombo gjort. Mumsis!

/ A memory can be forgotten
a feeling lasts forever...

2 kommentarer:

FatCat sa...

insåg att jag inte nämnt dig ett skit i min uppdatering. men så går det när man lämnar sin kombo all alone i stora staden. haha :) kul att läsa om er tripp. synd att ni inte fick cadden. jaja. men du har åkt limo iaf. undrar vad näsa vrålåk ska bli? puss puss

A memory can be forgotten A feeling lasts forever sa...

det är luuugnt baby :D ja, du nästa vrålåk vill jag att det ska bli en lambourghini eller en camaro (som iofs inte är sånt vrålåk,men snygg som faaen)eller en....hm...minnet försvann...haha.puss puss