onsdag 10 september 2008

New life, new blog

Hey everyone!

Nu är det dags för mig att börja blogga igen. Btw, det är jag, Alex, före detta Promiscuous, som har bytt till ett mkt längre namn, haha. Mycket har hänt i denna lilla dalkullans liv på ett år.

Jag dumpade killen jag hade i fem år, flyttade hem till min bästa vän, the one and only, Miss Fatty, har kvar samma gamla tråkiga jobb, fast med lika härliga jobbarkompisar. Jag har dejtat en del och hittat en jättemysig kille som jag umgås med flitigt. Seriöst? Njae. Inte än i alla fall. Men det känns bra. Mitt liv börjar äntligen ordna upp sig. Nu är det dags att ta tag i resten av livet också. Skaffa körkort, och byta jobb t ex.

Har träffar många nya härliga människor som får ta del av mitt trassliga men härliga liv. Carro (a.k.a Charlotte) och Annika t ex. Två fantastiska kvinnor som ställer upp och finns där för mig, precis som de andra två gamla rävarna Johanna och Miss Fatty. Tack för att ni finns och för att ni har stöttat mig i alla mina svårigheter under åren. Älskar er så mycket!

Johanna, är så glad att du hittat din prins. Ni förtjänar att vara sådär löjligt filmstjärne-lyckliga som ni är. Hoppas det blir ni två för evigt. <3

Miss Fatty, kvinnan som alltid finns där för mig, tog emot mig med öppna armar när jag behövde nånstans att bo. Hon finns alltid där för mig, lyssnar, ger ris och ros när det behövs, vi har grymt kul tillsammans och är så glad att hon är min älskade kombo! <3

Jenny, som också alltid funnits där för mig, i faktiskt 14 år nu, snart 15! TACK! Trots att vi inte har jättemycket kontakt, så är den kontakten vi har väldigt betydelsefull för mig.

Det har varit mycket strul med exet, som för övrigt ska nämnas så lite som möjligt i denna blogg, för det här är början på mitt nya liv. Så vi lämnar honom bakom oss nu.

Signade mig på en dejtingsajt för ett tag sen, träffade en grymt rolig finne, som jag hittade en fin vän i.

Och så mannen, som jag träffar så flitigt. Du får mig att må bra. Riktigt bra.

Träffade en italienare i somras, som jag trodde var så olik alla andra italienare, ni vet, de här som säger så fina saker för en sak. Well, den saken hände inte. Vi hade fin kontakt ett tag, men så kom bomben. Han sårade mig ganska djupt. Därför har det här med känslor blivit svårt för mig...Orkar bara inte bli så mycket mer sårad, men hey, that's life. Life must go on.

Tror jag uppdaterat er om det mesta.

All love to you!

Kommentera gärna om mitt nya fabolouse life!

<3

/The new Alex- A memory can be forgotten, a feeling lasts forever....

4 kommentarer:

FatCat sa...

Niiice att du är igång igen. Kanske blir en bloggvåg igen då? Hehe. Vi har knappt hunnit se röken av varandra denna vecka, men det blir ju så när du jobbar kväll.
Tack för de fina orden. Självklart ska du ju ha nånstans att bo gums. Inget snack. Har man ett extra rum så har man. Som jag brukar säga till Annika så är det lite av egoistiska skäl du får bo hos mig, haha för då slipper jag vara ensam och så får jag roligt på köpet. :P
Big hugs and kisses //

A memory can be forgotten A feeling lasts forever sa...

hello my friend! jo, började blogga igen av två anledningar: nytt liv, borde dokumenteras på nått sätt. och 2: jag kan tjäna pengar på det ;) förklarar sen varför.
du är värd alla fina ord som finns att ge darling! älskar dig vännen! haha, jo, så lagar jag middag då och då också. ;) it's always fun to have u around!
lots of love / a memory...

Anonym sa...

Snyyyygg blogg ;)
Men du min kära vän, du betyder så otroligt mycket för mig med ska du
veta.

Kul med en ny blogg förresten. Ska försöka läsa så ofta jag hinner =)

Vänner kommer och vänner går men vissa vänner består!

Pussar och kramar

A memory can be forgotten A feeling lasts forever sa...

darling jenny! när ska du börja blogga igen då? antasr du har mkt att göra i skolan...
tack för att du finns darl. love u! puss.<3