onsdag 3 december 2008

Julfest

Yes, igår var det julfest. Uppdatering snart. Vaknade, och gick upp och duschade, käkade frulle, Tuben kom hit vid tolv, senare kom Miss Fattys syster Lina förbi och snackade skit. Jag och Tuben, eller jag, eller han blev sugen på choklad, jag tyckte han kunde baka, men vi hade inte tillräckligt med ägg, så vi gick och handlade. Kom hem, jag lagade tortellini, han bakade kladdkaka.

Fixade mig, jagade katten, drog iväg. Men inte direkt till festen. Nej, först behövde jag göra en "sista" grej, med Mannen. Gick dit, snygg som jag var, frågade efter en dvd-box, som jag trodde han hade i sin butik, men det hade han inte. Inte kunde han fixa en filmaffisch till mig heller. Så då sa jag vi hörs, vi ses, och gick. Fick en bra reaktion i alla fall.

Ok, julfest. Kom dit, fördrink, mingel, indelade i lag. Skittråkiga bordsgrannar, upp och sjöng karaoke. Mycket kommentarer om att jag hade mobilen mellan brösten. Hade liksom två 50-åriga gubbar som sa " inte för att jag tittar på dina bröst, men det lyser mellan tuttarna på dig, fan va coolt, har du vibratorn på också?". Well, så är det när man vägrar ha väska och är galet mobilberoende.

När väl middan var över (sill som var blä, fläskfilé och potatisgratäng som var gott, chokladtårta som var heaven), så var det gratis dricka i baren hela kvällen. Äckliga drinkar, förutom nån P2 variant, öl och vin. Jävla massa dans, hoppade upp på varandras ryggar, heeeelt galet kul. Snacka om shaka ass och äga dansgolvet. Bra jobbat loggen! (Den bättre delen) Åkte hem runt....hmm...två? Tre? Minns inte. Herr Värmlänning kom och hämtade mig, den sötnosen. TACK! Tack för pratstunden, för att jag fick gråta ut mot din axel och dansa i din bil. Du är bäst! Hoppas du kommer på fredag.


Idag så kommer Tuben kanske till mitt jobb och käkar middag med mig, eller ja, oss. Myyyys! Nu är Miss Fattys och ja, min också, vän Anna här och snackar skit. Ska snart iväg och jobba. Tråkigt som faen. Men mys om Tuben kommer. He's my angel and soulmate.



Lots of love to all of you, and thanks to the gang. / Layzy Lady











































2 kommentarer:

Anonym sa...

klart man ställer upp för världens underbaraste :)

A memory can be forgotten A feeling lasts forever sa...

söt du är:) tack så jättemkt igen för allt! puss och kram! / Layzy a.k.a the crybaby