söndag 19 oktober 2008

Das Weekend

Nu är helgen snart över och jag tyckte minsann att det var dags för lite updating!
Fredag: Snorig som få studsade jag upp runt 6.30 och dansade in till Miss Fatty, för idag denna dag, var det Joeybananas 20-årsdag. Åkte till jobbet, peppad som fan, loggade halvt som halvt seriöst, drog hem vid 14, köpte strumpbyxor, galet mycket riskakor och wok. Hem, käkade, piffade och dansade, sen iväg to la party.
När vi kom till festlokalen så fick vi tårta och grattade födelsedagsbarnet med 3 eller 4 sånger tror jag. Sen blev det bål och öl och en lek. Man skulle gissa vilka påståenden som stämde in på en person i rummet. Oj, så fel jag hade, men ack så rätt också. Lite pinsamt dock att jag inte kunde svara rätt på mitt eget påstående, eftersom det hade blivit fel berättat. Well, sen helt out of nowhere så blev det bråttom in till stan. Tog taxi till Ambassadeur, blev insläppta och gick till V.I.P-room, där det beställdes in champagne. Hm, ja, drinkar? Minst 10 stycken skulle man vara tvungen att beställa annars fick man gå till baren, så det gjorde vi istället. Det dansades en hel del, vipen sög rätt mycket purjo tyckte jag, så vi höll oss till dansgolvet istället. Helt plötsligt, så smäller huvudvärken till, jag blir väldigt medveten av allt folk och musiken dånar. Jag blev nykter, fast ändå inte. Åker tunnelbana hem, där jag och Miss Fatty träffar på en chilenare, (åker btw utan skor hem, jag hade för ont i fötterna), som sitter och snackar massa skit med oss. Jag tycker att han är asrolig, men sen så var jag ju pretty drunk too. När vi kommer hem äter vi så kallade Alex-mackor (Miss Fatty kallar de så), tvättar av smink och borstar tänderna och crashar i säng.
Lördag: Vaknar 13.00 (OJ!) går upp, käkar stekt ägg till frukost, slappar, diskar, slappar ännu mer, jag är sjukt rastlös, men det är nog bra för mig att inte göra nåt för en gångs skull. Framåt kvällen så duschar jag och går ner till woken och handlar käk till mig och mina tjejer. Sen blir det ännu mer soffligg, vi kollar på två filmer, Cassandra's dream och Boys don't cry. Good shit. It's good, it's good, it's gooooooood! Haha, lite Peanut-varning på det där. Well, sen blir det härliga UFC- Ultimate Fighting Championship fram till 03.30 ungefär, kanske senare. Sen blir det sängen.
Söndag: Idag, söndagen den 19 oktober, så ska jag mysa med mina underbara tjejer, Miss Fatty och Annika. Vi ska käka wok, kolla på film, uppdatera varann och snacka skit och bara umgås. Men mitt i alltihop kanske jag ska fika med en man jag träffade på tuben för ett tag sen. Ooops, hur hände det? Jaja, det är också han jag ska hänga på Globens lås imorgon bitti klockan 06.00 för att köpa biljetter till Metallica. Idag hade jag kunnat träffa Mannen, för han kan idag av alla dagar, självklart när inte jag kan. Damn. Imorgon är det 3 veckor sen vi sågs. Hm, vad hände med "vi ses snart"? Jaja, ska nog kanske väcka Miss Fatty snart och fråga om hon vill ha brunch/frunch.
/A memory can be forgotten
a feeling lasts forever...

Inga kommentarer: