tisdag 14 oktober 2008

Uppdatering på hög nivå

Nu var det ett litet tag sen jag bloggade. En del har hänt, en del kommer hända, och en del saker kanske aldrig kommer hända.

Helgen: I fredags var det ju dags att åka till min älskling Jenny, min barndomsvän som jag nu känt i 15 år. Hon hade fyllt 22, och direkt efter jobbet åkte jag till Centralen för att möta upp min vapendragare och kombo, Miss Fatty. Vi tog tåget, garvade asmycket. "Toalett?" Haha, minns ju inte vad Miss Fatty sa innan jag frågade om hon sa toalett, men kul var det. Ja, det var ett moment, ni skulle vart där.

Väl på Eskilstuna C så mötte Jenny och hennes vän Rosanna upp oss. Jenny var så jäkla snygg i sitt röda hår! Vi bjöds på jättegod kinagryta, trots att jag artigt men bestämt pillade bort svampen, drack goda drinkar, spelade musik, uppdaterade varann om allt som hade hänt sen sist vi sågs, dansade, drack fler drinkar och begav oss ut i E-tunanatten. Ja, det hade hunnit bli natt. Vi tog ut pengar, där vi mötte ett gäng killar, en av grabsen fyllde 18 år, så jag grattade honom och fick en kram. Vi gick vidare till Harrys, som var bättre än förväntat. Bra musik, goda drinkar, fina pojkar. Dock hade jag sjuuukt ont i magen eftersom den där mensen var på g.

Mitt i allt dansande så åkte Miss Fattys tuttar av. Ja, inte riktiga då, utan hennes "unique-bra" som hon hade köpt och varit så nöjd med dagen innan på födelsedagsmiddagen hos S.S. Men ajdå, den är nog till för stillsamma middagar, inte svettiga dansgolv. Så fort in på toa, och jäklar vad arg jag var på alla brudar som snodde Miss Fattys toa hela tiden. Sa "fel toa" åt alla hela tiden. Jaja, runt halv två-tiden så begav vi oss till garderoben och vem ser jag då, om inte en väldigt väldigt fin kille. Jag tog mod till mig (inte för att det behövdes så mkt) och nöp killen lätt i rumpan, han tittade, tog min hand, log, och gick, allt i förbifarten sådär. Jag fick lite halvbråttom ut sådär, i hopp om att få se min snygga karl i röd t-shirt. Men nejdå, han hade försvunnit. Well, kul med lite flört sådär.

Vi stapplade hem (pga onda fötter, inte för mycket drinkar) slängde oss i säng och sov sov sov. Oj, vad skönt jag sov. Låg och drog oss ganska länge, knarkade Tila Tequila-avsnitt, med denna snygga snygga tjej, Dani. Vi konverterade nästan, haha, för hon såg ut som en snygg kille. Brandman var hon visst också. Vi begav oss ner på stan (i älskade sneakers) på eftermiddan, där det blev en del shopping, i alla fall för Miss Fatty och Jenny. Det enda jag köpte var strumpbyxor. Vilket var det enda jag skulle köpa. Vi hade tänkt gå ut senare på kvällen, men det blev hemmamys med film.

Söndagen blev det mer Tila Tequila och så självklart Idol. Måste bara säga att Anna Bergendahl gjorde en grym insats med "Realese me". Sen åkte vi hem till Sthlm. Jag ringde Mannen och hörde med honom om vi skulle laga middag ihop, men han var inte hemma. Well, sånt som händer.

Veckan: Suck, i måndags, alltså igår, började jag och Joeybanana på nytt program, som vi inte gillar, för vissa personer där jobbar där. Hm, inte bra. Men det är lättloggat och inte alls så farligt som vi trodde först. Men hoppas snart på säsong 4 på vårt älskade/hatade "Sjukhuset". Idag trodde jag att jag skulle träffa Anna, men det blev så körigt i skolan för henne, så jag tog sällskap med Joey hem, och vi fick äntligen lite quality-time, som vi inte haft på länge. Fick veta en grej, som vi ska avslöja för fröken Gull imorgon. Haha, oj, vad nyfiken hon är nu.

Imorgon så är det fika med tjejerna, the 4 fabs, alltså, jag, Miss Fatty, Joeybanana, och fröken Gull. Torsdag ska jag tydligen (vet inte hur det här hände) fika med mitt ex.

Fredag: PAAAAAAAAAAAAAAARTTYYYYYYYYYY för lillskiten Joeybanana, hon fyller ju 20 år, det måste firas ordentligt. Och det ska det göra, först är det förfest i lokalen, och sen du, då åker vi till Ambassadeur, för att där dricka skumpa i Vip-rummet som Emma a.k.a Snygg-Emma har bokat för Joeys skull. We like.

Lördag: Bada bastu och dricka öl med mina finska vänner, Janne och Pete. Nån som vill haka? Hoppas ju på att det blir lite Texas Longhorn också.

Söndag: Myyyyyyyyyys med mina fina tjejer, Miss Fatty och Annika. God mat, skitsnack, film, godis och bara massa myyyys!

Kära vänner...var inte så fega och sega med att kommentera. Det är ju det som är roligast med att blogga, att få fina kommentarer.

Stay tuned....

Blir man inte lite förvirrad? Man eller kvinna, vad är Dani? Snygg i vilket fall som helst.

/ A memory can be forgotten
a feeling lasts forever...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Alex du är såå snäll..
Ja du snacka om att vi ska ha det trevligt på söndag..
Hoppas bara att jag får sluta i tid.. :)
Man vet ju aldrig på mitt jobb...
Men när jag kommer hem blir det mys och mat.. Snacks oxå...

Love you..

FatCat sa...

Hello girl! Vilken mastig uppdatering. det är ju kul att läsa en annan version av vad som hänt. Haha. Det där med att du nöp röda t-shirt-mannen i baken missade jag tydligen. Kram på dig kombo.

A memory can be forgotten A feeling lasts forever sa...

annika, du är också så snäll. du med fattygirl. =) längtar sååå till söndag. love u both, you are my angels! xoxo/a memory...